Star Wars The Black Dawn
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Star Wars The Black Dawn

Star Wars PBF
 
IndeksPortalLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Rasy

Go down 
AutorWiadomość
Administracja
Admin



Posts : 112
Join date : 25/09/2010

Karta postaci
Imię i nazwisko:
Wiek:
Rasa:

Rasy Empty
PisanieTemat: Rasy   Rasy I_icon_minitimePon Kwi 25, 2011 3:32 am

Na potrzeby gry można dodać kolejne rasy.

Rasy Abbysin
Abyssin
To wielka, garbata humanoidalna rasa cechująca się wydłużonymi kończynami i wielkim okiem na środku twarzy. Przedstawiciele tej rasy charakteryzują się znaczną muskulaturą ciała, a przeciętny przedstawiciel mierzy jakieś 2 metry wzrostu. Posiadają zdolność szybkiej regeneracji, przez co stają się poważnymi przeciwnikami. Potrafią odtworzyć pojedyncze komórki, tkanki a nawet narządy. Są rasą dość agresywną, a ze swoimi przeciwnikami walczą na śmierć i życie w rytuałach zwanych „Upuszczaniem krwi”.
Abyssini dożywają średnio trzystu lat. Osobniki tej rasy nie są raczej intelektualistami. Ich styl życia jest zbliżony do koczowniczego życia nomadów. Nic więc dziwnego, że gdy ich planeta została odkryta, nie przybyli na nią handlarze, lecz łowcy niewolników, którzy zamienili wielu Abyssinów w bezlitosnych najemników.


Rasy Arcona
Arcona
To zadziwiająca rasa, której przedstawiciele charakteryzują się trójkątnymi głowami i wielkimi, niedowidzącymi oczyma. Pomiędzy ślepiami mają narząd czuciowy, dzięki któremu są w stanie wyczuwać ciepłokrwiste istoty. Ich długie kończyny zakończone są trzema wyposażonymi w szpony palcami, a gruba skóra może przybierać dowolny kolor od hebanowego po machoniowy. Arconowie żyją w zgromadzeniach, przekładających życie społeczeństwa nad pojedyncze istoty. Częściej mówią o sobie „my” niż „ja”. W ich społeczeństwie bardzo szanuje się życie dzieci, które stanowią ich skarb.
Planeta na której mieszkają jest suchą pustynią, praktycznie pozbawioną wody. Rasa wyewoluowała szpony dzięki którym są w stanie zdobyć życiodajną wodę spomiędzy kamienistej i nieprzystępnej ziemi.
Na Conie, ich rodzinnej planecie wydobywa się chlorek sodu, który działa na rasę silnie uzależniając, ponadto ma właściwości halucynogenne. Uzależnionych można poznać po kolorze oczu – zmienia się z typowego zielonego na złoty. Jeśli postać nie przyjmie 25 gram substancji dziennie, cierpi na syndrom odstawienia.

Rasy Bith
Bith
To człekokształtna rasa charakteryzująca się wyjątkowo dużą pojemnością czaszki. Ich oczy nie posiadają powiek, gdyż istoty te nie potrzebują snu, natomiast narządy powonienia znajdują się pod warstwami skóry. Bithowie są istotami wyższymi w ewolucji, które pozbyły się całkowicie instynktów, nie kierują się więc strachem czy agresją. Najlepiej więc sprawują się jako artyści, matematycy, księgowi czy naukowcy.
Pochodzą z planety Clak’Dor VII (system Colu, Sektor Mayagil), która to została przez nich zniszczona podczas wojny domowej o napęd nadświetlny. Konflikt narósł między dwoma głównymi miastami – Nozho i Weogar, które do dzisiaj wolą się wzajemnie unikać. Po krótkiej i burzliwej wojnie, która pochłonęła aż 90 % populacji, Bithowie wrócili do planowania i projektowania. Zazwyczaj starają się pozostawać neutralni wobec konfliktów.

Rasy Bothan
Bothan
Bothanie to wysokie, dwunożne istoty, calkowicie porośnięte gęstym futrem. Ich uszy są szpiczaste, a na brodach rośnie pokaźny zarost, niezależnie od płci. Są dość niscy – przeciętny Bothanin osiąga wzrost nie większy niż półtora metra. Dzięki właściwością fizycznym idealnie nadają się na szpiegów - są znani ze swojej rewelacyjnej siatki szpiegowskiej. Specjalizują się w zdobywaniu i przekazywaniu (nawet sprzedawaniu) informacji.
Ich rodziny organizują się w większe jednostki – klany, wobec którego są prawie bezgranicznie lojalni. Władze wśród Bothan sprawował Senat Bochański, w którego skład wchodzili przedstawiciele 608 klanów. Kultura Bothan oparta jest na filozofii zawartej w starożytnych tekstach, zebranych w księdze zwanej „The Way” napisanej przez Golma Fervser'dra. Celem tej bothańskiej drogi było zdobycie władzy i wpływów. Dlatego też każdy Bothanin miłuje ponad wszystko sukces polityczny i gospodarczy.

Rasy Cathar
Cathar
Catharowie to kociopodobna rasa, zamieszkująca planetę Cathar. Oprócz gęstego futra i szpiczastych uszu, przedstawiciele tej rasy zostali wyposażeni przez naturę w ostre kły i szpony, a także gęste futrem. Są zwinni, szybcy i silni.. Związki społeczne są dla nich bardzo istotne, tak samo jak kultura i sztuka. Catharianie są jednak bardzo porywczy i często reagują emocjami.
Mieszkańcy planety Cathar żyli na wielkich drzewach. Domy były budowane na górnej części konarów. Duże skupiska drzew były ze sobą połączone i tworzyły miasta. Mieszkańcy tej planety prowadzili dość spokojne życie do czasu, gdy planetę zaatakowali Mandalorianie na początku ich kampanii wojennej, co skończyło się masakrą rasy. Wielu jej mieszkańców, którym udało się przetrwać, uciekło na inne planety jako uchodźcy, reszta niestety zginęła podczas zamieszek.
Naturalnymi wrogami Catharów były Klitiki – owadopodobne i inteligentne stworzenia zamieszkujące ich planetę.

Rasy Chiss
Chiss
To niebiesko skóra rasa charakteryzująca się czerwonymi oczyma. Przypuszcza się, że ich wygląd spowodowany jest bardzo dużą ilością tlenu, jakiej dostarczają swojemu organizmowi. Wyglądem przypominają znacznie ludzi, dlatego też niektórzy uczeni doszukują się wspólnych korzeni obu ras.
Są bardzo inteligentni i tajemniczy zarazem i interesują się zarówno sztuką jak i wojennymi strategiami. Szybko dojrzewają i wyjątkowo często popadają w zadumę, aby rozpatrzyć nasuwający się problem z każdego możliwego punktu widzenia. Mimo że są świetnymi wojownikami nigdy nie zniżają się do atakowania jako pierwsi.
Chissowie ukrywali swoje istnienie przez wiele pokoleń i nie kontaktowali się z innyi planetami. Chodziły jednak pogłoski o ich świetnym zaopatrzeniu, wytrenowanej armii.
Rasy Drall
Drall
To spokojna i raczej przyjaźnie nastawiona do wszystkich rasa. Ich przodkami z pewnością były podobne do gryzoni istoty, po których odziedziczyli zarówno wygląd fizyczny jak i gęste futerko. Drallowie nie noszą ubrań, chociaż czasem zdarza się zobaczyć któregoś z nich przepasanego paskiem, do którego dopina kolejne błyskotki. Są rasą bibliotekarzy, którzy skrzętnie notują każde możliwe wydarzenie. Ich ulubioną rozrywką są Ta’sharr -czyli sesje, podczas których opowiadają sobie historie.
Ich domy budowane są tak, aby jak najbardziej przypominały jaskinie, dzięki czemu przedstawiciele owej rasy czują się wygodnie i bezpiecznie.

Rasy Dresselian
Dressellian
To wysokie istoty, o łysych czaszkach i dość charakterystycznym kształcie. Cechują się pomarszczoną skórą na głowie i niebiesko-zieloną krwią,. Poza tymi nie różnią się prawie w ogóle od ludzi. Osiągają średnio 1,80 wzrostu i są raczej atletycznej budowy ciała.
Zamieszkują własną planetę Dressel, na której starają się prowadzić spokojne i wolne od wojen życie. Z tego powodu raczej rzadko kontaktują się ze światem zewnętrznym. Starają się nie wstępować w konflikty, które czasami są jednak nieuniknione. Potrafią walczyć i są dość dobrzy w wytwarzaniu własnej broni, jeśli wystąpi taka potrzeba.

Rasy Ewok
Ewok
Te misiopodobne i urocze istoty o niewielkim wzroście, idealnie przystosowały się do życia na księżycu Endor. Mają ciemnobrązowe oczy, ciało pokryte sierścią i trójpalczaste dłonie z kciukiem przestawnym. Posiadają bystry wzrok i silnie rozwinięte organy powonienia, dzięki którym czują nawet najsłabsze zapachy. Ponadto posiadają wyjątkową zdolność do wyczuwania zagrożenia, przez co przedstawicielom innych ras mogą się wydawać płochliwymi istotami. Dzięki wszystkim tym cechom Ewokowie stali się świetnymi myśliwymi, nieustępliwymi w walce. Dzięki niepozornemu wyglądowi są niedoceniani, przez co mogą osiągnąć znaczną przewagę nad innymi stworzeniami.
Może nie dysponują zaawansowaną techniką, ale stworzyli wiele ciekawych maszyn przy użyciu surowców, w które zaopatrzyła je sama matka natura. Ich wysoka inteligencja pozwoliła im nauczyć się dość szybko posługiwać się dowolną bronią.
Ich społeczność charakteryzuje się hierarchią plemienną, a religia oparta jest o wierzenia w dobroczynne duchy zamieszkałe w ogromnych drzewach.

Rasy Geonosian
Geonosian
Te owadzio podobne istoty dzielą się na dwa podgatunki. Trutnie, są pozbawione skrzydeł, natomiast arystokracja posiada w pełni umiejętność latania. Ich chitynowe pancerze stanowią naturalną i ciężką do przebicia zbroję. Ich ule świetnie współpracują i są niezastąpione przy budowie droidów, czy statków. Często noszą zbrojopodobne stroje, które zwłaszcza u arystokratów mienią się ozdobami. Trutnie zwykle pracują w laboratoriach chociaż czasem wykonują także usługowe funkcje wokół uskrzydlonych pobratymców. W skład "arystokracji" natomiast, wchodzą królewscy wojownicy, zwiadowcy, a także strażnicy ula. Język Geonosian jest pełen charakterystycznego trzaskania i terkotu.
Organizacja społeczna owych istot przypomina duże mrowisko, albo ul.


Rasy Ithorian
Ithorian
Pochodzą z planety Ithor. Jest to inteligentna, dwunożna rasa, o głowach w kształcie litery T. Posługują się językiem wspólnym, jednakże w specyficzny sposób, gdyż Ithorianie mają dwoje ust - z obu stron szyi. Daje to stereofoniczny efekt, tworząc jednocześnie jeden z najbardziej melodyjnych i najtrudniejszych do opanowania języków w galaktyce.
Ich rodzinna planeta porośnięta jest puszczą którą bardzo szanują. Mają nawet jakby wrodzony zmysł ekologiczny. Uważają że jedynie kapłani mogą stąpać po ziemi Ithor, reszta zaś żyje w olbrzymich statkach miastach, na których odtworzono w najdrobniejszych szczegółach warunki panujące na planecie. Są roślinożerni i uważają że w miejsce każdego wyciętego drzewa należy posadzić dwa nowe, co zresztą robią. Niektóre statki-miasta zostały przygotowane do podróży w nadprzestrzeni i niespiesznie podróżują po galaktyce, najczęściej po kilka - stąd określenie "stadnie" lub karawaną - przewożąc dziwne ładunki handlowe. Pojawienie się choćby jednej takiej jednostki w Zewnętrznych Odległych Rubieżach jest zazwyczaj hucznie świętowane. Są rasą łagodną i lubiącą pokój, żywią szacunek do wszelkich form życia. Nie są jednak pacyfistami - choć używają broni niekonwencjonalnej, w razie konieczności potrafią walczyć. Są wszystkiego ciekawi, lubią handel ciekawostkami oraz przede wszystkim pracę nad roślinami. W czasie inwazji Yuuzan ich planeta została skażona przez rozprzestrzenienie bakterii, które doprowadziły do zagłady całego życia na planecie. Zrobią wszystko, żeby ocalić swoją ukochaną planetę.

Rasy Kel_Dor
Kel Dor
Przeciętny Kel Dor mierzy od 1,4 do 2 metrów i waży przeważnie nie mniej niż 70 i nie więcej niż 100 kilogramów. Ich skóra może przybierać kolor od brzoskwiniowego aż po głęboką czerwień. Większość Kel Dorów ma czarne oczy, choć czasem rodzą się Kel Dorowie ze srebrnymi tęczówkami, co niektórzy uważają za znak, że dany osobnik jest silny Mocą. Posiadają widoczne uwydatnione narządy zmysłu, takie jak uszy.
Kel Dorowie mają tendencję do bycia stosunkowo cichymi, ale troskliwymi stworzeniami. Wiele istot podziwia ich za to, że ich mądrość jest na tyle wielka, iż mogą widzieć rzeczywistość w czerni i bieli. Osobnicy tej rasy nigdy nie odmówią pomocy, gdy ktoś jest w potrzebie. Dodatkowo przeciętny Kel Dor wierzy w szybką sprawiedliwość i nie ma nic przeciwko temu, by wziąć prawo w swoje ręce. Są generalnie pomocni i chętni do współpracy. Jednak jak każda rasa mają swoje wady - lubią wtykać nos w nie swoje sprawy, co może niektórych drażnić.
Rasa ta, zamieszkała na planecie Dorin i charakteryzowała się bardzo rozwiniętymi zmysłami. Wierzono, że jej przedstawiciele są bardzo czuli na Moc. Jednak okazało się, że procent Kel Dorian czułych na Moc okazał się taki sam jak w przypadku innych ras.
Atmosfera ich ojczystej planety prawie w ogóle nie zawiera tlenu, stąd konieczność noszenia specjalnych masek i gogli ochronnych, ilekroć znajdowali się poza światem macierzystym.
Przedstawiciele tej rasy znani są ze swego oddania sprawie, ogromnego poczucia sprawiedliwości oraz serdeczności dla innych.

Rasy Miraluka
Miraluka
Miraluka to rasa humanoidalnych istot, które są bardzo podobne do ludzi. Jedyną widoczną różnicą było to, że przedstawiciele tej rasy nie posiadali oczu. Niektórzy mieli pokryte bielmem gałki oczne, a inni po prostu puste oczodoły. Najczęściej nosili opaski zasłaniające oczy.
Miralukanie pochodzili z planety Alpheridies, zamieszkiwali jednak Katarr, gdzie żyli zgodnie z naturą. To czego nie mogli zobaczyć wyczuwali przy pomocy mocy, stąd wielu przedstawicieli tej rasy było Jedi.
W roku 3952 BBY na rodzinnej planecie Miralukan odbywało się wielkie konklawe Jedi, na którym było obecnych około 1000 mistrzów i rycerzy. Takie skoncentrowanie mocy przyciągnęło Dartha Nihilusa, który później zbombardował planetę zabijając większość mieszkańców i obecnych na konklawe Jedi. Rasa jest praktycznie na wymarciu, przez co bardzo ciężko spotkać jej przedstawiciela.

Rasy Muun
Muun
Gatunek pochodzi z planety Muunilist. Są to szczupli, wysocy humanoidzi, o wydłużonych czaszkach, i spłaszczonych kościach policzkowych. Ich kończyny również są mocno wydłużone, przez co wyglądają bardzo dostojnie. Skóra istot przyjmuje barwę od białej po słabo zaróżowioną. Są długowieczni dzięki znajdującym się w ich klatkach piersiowych trzem sercom. Wśród najznakomitszych przedstawicieli gatunku należy wyróżnić szefostwo Galaktycznego Klanu Bankowości – największej bankowej organizacji w całej galaktyce. Są znani ze swoich finansowych i matematycznych zdolności. Są niesamowicie inteligentni ale i chciwi. Wszędzie szukają zysku, a ich umiejętności pomnażania pieniędzy wydają się być niemal legendarne. Ponadto sprawują silną kontrolę nad swoimi emocjami i chcą uchodzić za istoty ostrożne. Nienawidzą podroży międzygwiezdnych i rzadko wychodzą ze swoich mieszkań. Ich sposób wysławiania się może wydawać się dziwnie nosowy – co wynika z niewielkiej pojemności jamy nosowej.
Ich społeczeństwo podzielone jest według hierarchii klas. Klasa najwyższa obejmuje bankierów, prawników, dyplomatów, a także inżynierów.

Rasy Rodian
Rodian
Rasa pochodzi z planety Rodii, która znajduje się w systemie Tyrius. Ich skóra jest zielona, aczkolwiek występują pewne, niewielkie różnice wśród podgatunków. Twarz Rodianina jest wydłużona i przypomina ryjek, lub może lepiej, mordkę tapira. Ich uszy, wyglądają jak niewielkie trąbki i pozwalają na dobre słyszenie z każdego kierunku, z powodu dowolności ich ułożenia. Głowy Rodian pozbawione są włosów. Przez środek czaszki przebiega grzebień złożony z krótkich wyrostków skórnych. Oczy Rodian są duże i mają kolor brązowy lub szary. Na końcu palców u Rodian znajdują się przyssawki, dzięki którym lepiej chwytają różne przedmioty. Osiągają od 150 do 170 cm. wzrostu. Posługuja się językami Rodniańskim i wspólnym.
Na ich planecie żyje wiele niebezpiecznych stworzeń, stąd Rodianie są niejako z natury dobrymi tropicielami i łowcami. Wielu z nich wyjechało, aby polować na inne rozumne istoty, stając się łowcami nagród. Rodianie "kolekcjonują" osiągnięcia swoich braci. Każdy z łowców nagród ma obowiązek przysłać zapis swej ostatniej pracy do Rady Planety.
Rodianie wsławili się też bardzo dramatycznymi i brutalnymi zarazem przedstawieniami. Stały się sławne, bo pokazywały z całym okrucieństwem to, co zachodziło miedzy ofiarą i oprawcą. Należało by dodać, że scenariusze tych sztuk powstawały na podstawie zbieranych od lat zapisów prawdziwych zbrodni.

Rasy Selonian
Selenian
To futerkowa rasa o wydłużonych i giętkim szkielecie, która najbardziej przypomina ziemskie łasice. Ich futro jest śliskie i miłe w dotyku i przyjmuje różne kolory, najczęściej brązowe i czarne. Ich paciorkowate oczy są kruczoczarne. Średni wzrost Selonianina to 2 metry. Ich nogi i ręce mogą wydawać się nieproporcjonalne, są bowiem krótsze niż u ludzi. Dzięki takiej budowie ciała mogą poruszać się na dwóch, ale też i na czterech kończynach. Ich palce zakończone są szponami, dzięki którym mogą walczyć, ale też wspinać się czy kopać w ziemi. Ich głowy są odrobinę wydłużone, a w szczękach kryją się długie zęby. Społeczeństwo jest wyraźnie sfeminizowane. Na sto samic tego gatunku rodzi się tylko jeden samczyk.
Posiadają własną, unikalną kulturę. Są raczej przyjaźni i nastawieni na ochronę swoich współbraci. Ich reputacja bardzo przypomina reputację Wookich – są honorowi,a ich slowom można wierzyć.
Selenianami rządzi królowa, którą otacza dwór samców i kilku służek. Żyją w grupach zwanych spet – co oznacza skupisko samic z tego samego ojca.
W tej rasie jedynie kobiety są wojowniczkami i posługują się własną, specyficzną bronią, która do złudzenia przypomina miecze świetlne. Oprócz walki rasa świetnie radzi sobie z projektowaniem i budowaniem nowych technologicznych cudeniek.

Rasy Trandoshan
Trandoshan
To rasa ogromnych, gadzich obcych, których skóra przybiera kolor od piaskowego po jadowicie zielony. Ich pomarańczowej barwy oczy są bardzo wrażliwe, dzięki czemu istoty te mogą widzieć obiekty z bardzo dużej odległości. Ponadto potrafią regenerować utracone kończyny czy tkanki aż do osiągnięcia wieku średniej dorosłości (jakieś 50 kilka lat). Każda z czterech łap zakończona jest ostrymi szponami, które wprawdzie są świetne w walce, jednak kiepsko radzą sobie z czynnościami wymagającymi dużej kontroli manualnej. Są silni fizycznie, jednak nie tak sprawni jak ich przeciwnicy – Wookie. Zazwyczaj noszą ubrania o ciemnych kolorach – workowate spodnie i ciepłe kurtki. Jednak Łowcy nagród pochodzący z tego gatunku wkładają porządne zbroje. Rasa ta NIGDY nie nosi butów!
Wierzą w bóstwo – Scorekeeper, które ma mieszkać pomiędzy czasem i przestrzenią. Ich religia mówi, że za każdy czyn będą przez boga nagradzani, a szczególnymi względami cieszą się ci, którzy są w stanie zabić Wookiego. (łowcy ci często noszą ich kawałki skór przytroczone do paska)
Posługują się przeróżnym rodzajem broni, dzięki czemu SA Świentymi żołnierzami i łowcami nagród.

Rasy Tusken
Tusken
Jest to humanoidalna rasa z planety Tatooine, zorganizowana w koczownicze plemiona i korzystająca z prymitywnej techniki. Posługują się własnym, niezrozumiałym językiem.
Tuskeni chodzą w obszernych szatach, z przerażającą maską na twarzy. Szaty przez nich noszone są dla nich ważnym elementem kultury, a ich zdarcie z martwych towarzyszy uważają za czyste świętokradztwo. Nie wiadomo jak wyglądają bez masek i ubrań. Podobnym szacunkiem darzą swoje wierzchowce - banthy. Jeździec, który utraci swojego wierzchowca, musi udać się na wygnanie, a w rezultacie - na śmierć.
Ludzie Pustyni są bardzo gwałtowni, nienawidzą przedstawicieli wszelkich obcych ras i najczęściej atakują ich przy pierwszej nadarzającej się okazji.

Rasy Twilek
Twi’lek
Przedstawiciele tej rasy są szczupli i poruszają się na dwóch nogach. Charakteryzują się nieowłosionymi głowami, z których wyrastają zazwyczaj dwa lekku - głowoogony (choć zdarzały się podgatunki, które posiadały tylko jeden, lub aż cztery lekku.) Istoty tej rasy dobrze widzą w ciemności.
Twi'lekowie nie posiadają włosów, za to ich skóry mogą mieć wiele różnych barw i odcieni. Istnieją Twi'lekowie o skórze zielonej, pomarańczowej, brązowej, żółtej, niebieskiej, białej i purpurowej. Nieczęsto spotyka się istoty o karnacji turkusowej (tzw. Twi'lekowie rutiańscy), a jeszcze rzadziej występuje czerwony kolor skóry (tzw. Twi'lekowie lethańscy).
W języku Twi`leków, każde z lekku ma swoją nazwę: thin i thun. Są to bardzo czułe części ciała i bardzo silnie umięśnione. Uważa się, że są to części erogenne. Poza tym, odpowiednie ruchy głowoogonów ułatwiają Twi`lekom porozumiewanie się, oraz wyrażanie emocji.
Ich oczy są okrągłe i przypominają nieco oczy świni. Mają znacznie więcej zębów niż ludzie oraz kilka żołądków, co umożliwia im jedzenie niemal wszystkiego.
Pochodzą z planety Ryloth. Żyją w klanach, które są zarządzane przez pięcioosobową Radę. Nazwa każdego klanu jest składową imienia każdego przedstawiciela, choć nie zawsze widoczną na pierwszy rzut oka, po apostrofie.
Twi’lekowie są znani z łowców nagród i z tancerek niewolnic.

Rasy Vodran
Vodran
Vodranie to dwunożne, ciepłokrwiste, gadzie istoty, których ciało pokryte jest twardą skórą o barwie w odcieniach zieleni i brązu. Pokrywa ich ciała chroni ich przed większością urazów fizycznych. Ich nosy są znacznie spłaszczone, a ich oczy są zawsze czarne. Na ich twarzach wyrastają liczne kolce i rogi, które nie przeszkadzają im jednak w ekspresji mimicznej.
Vodranie wykluwają się z jaj i osiągają dorosłość już w wieku 12 lat. Są wysocy, średniego wzrostu Vodrianin ma jakieś 1,80 metrów.
Rasa ta znana jest z upartości i dość ciężkiego charakteru. Nie wierzą w indywidualność, robią wszystko dla dobra ogółu. Ich język opiera się często na ruchach całego ciała, mimice. Często służyli jako niewolnicy Huttom i są znani z oddania swoim panom. Ogólnie są raczej dość naiwni i pokojowo nastawieni, chociaż ich natura bywa agresywna. Przywykli do ciężkich warunków i są w stanie wiele znieść aby przetrwać. Niewielu Vodran staje się indywidualistami, odcina się od grupy i wiedzie samotne życie.

Rasy Wookiee
Wookiee
Jest to rasa obcych zamieszkująca planetę Kashyyyk. (Jak podają niektóre źródła, Wookiee nie pochodzą z Kashyyyk, ale osiedlili się tam wiele, wiele lat temu.)
Przedstawiciele tej rasy to ponad dwumetrowe, pokryte sierścią istoty. Dzięki nim, Wookiee bardzo sprawnie poruszają się po drzewach.
Jedną z najważniejszych wartości jest dla Wookieech honor. Z nim związana jest większość najbardziej charakterystycznych zwyczajów tej rasy. Ważnym aspektem tej kultury jest tak zwany dług życia. Dług życia to przysięga, którą Wookiee może złożyć przede wszystkim za uratowanie życia czy zwrócenie wolności. Wookiee, który złożył tę przysięgę, zmuszony jest służyć i chronić, a nawet poświęcić własne życie, dla tych, którym przysięgał.
Wookiee posiadają wysuwane pazury, znakomicie przydatne zarówno we wspinaczce, jak i - potencjalnie - w walce. Honor jednak nie pozwala im jednak na wykorzystanie tej naturalnej broni nawet przeciw najbardziej zajadłym i niebezpiecznym wrogom. Wookiee, który dopuści się takiego przestępstwa (a jest to zdarzenie bardzo rzadkie, najczęściej następujące w szale bojowym), traci wszelki honor, staje się wygnańcem i jest traktowany jak parias przez każdego ze swoich pobratymców. Wookiee podczas walki korzystają z kuszy blasterowych oraz wibroostrzy.
Kobiety rasy Wookiee były tylko nieco niższe od mężczyzny. Po standardowym roku ciąży, przychodził na świat mały Wookiee, mający ponad metr wzrostu.

Rasy Zabrak
Zabrak
Zabrakowie to istoty humanoidalne posiadające wyrostki kostne na czaszkach, które często przypominają rogi i rosną przez całe życie. Bazując na ich wyglądzie i ułożeniu można wywnioskować do jakiego szczepu należy dany osobnik. Skóra Zabraków może mieć różnorakie kolory, aczkolwiek najczęściej jest to czerwień, brąz lub beż. Rzadziej spotyka się osobniki o kolorze skóry białym, żółtym lub czarnym. Mogą wyhodować bardzo długie włosy, jednak nie występują wśród nich rzęsy ani zarost. Inną cechą charakterystyczną są ich oczy. Tęczówki mogą mieć dużo wyraźniejszy kolor niż u innych ras (np. purpur, żółć, czerwień, pomarańcz), a czasami są nawet przezroczyste. Istoty tej rasy prawie zawsze tatuują ciało, ze szczególnym uwzględnieniem twarzy. Zazwyczaj są to cienkie linie tworzone podczas rytuału przejścia. Zawsze symbolizują ród, miejsce narodzin, a nierzadko zainteresowania lub przynależność.
Przedstawiciele tej rasy uważają, że wszystko jest możliwe i bez wahania podejmują się każdego zadania. Sprzyja temu ich duża siła fizyczna oraz wrodzona duma. Zabraccy wojownicy odznaczają się olbrzymią odwagą i skłonnością do ryzyka. Większość z przedstawicieli poświęca się właśnie walce. Już w młodym wieku rozpoczynają naukę sztuk walki, dzięki którym udało im się skolonizować kilka światów. Zabracy pracują również w przemyśle medycznym i rozrywkowym.

Rasy Zeltron
Zeltron
To rasa bardzo podobna do ludzi i Chissów. Ich skóra przybiera barwę od różu do czerwieni, włosy natomiast są w odcieniu niebieskim lub krwistoczerwonym.
Przedstawiciele rasy są niesamowicie atrakcyjni, potrafią narzucać swoje emocje innym. Ponadto ich duża empatyczność sprawia wrażenia jakby potrafili czytać w myślach innych. Starają się dopuszczać do siebie tylko pozytywne emocje, unikając tych złych, które powodują u nich przygnębienie. Co ciekawe posiadają drugą wątrobę, dzięki czemu są wstanie naprawdę dużo wypić, nie martwiąc się upiciem czy kacem.
Ich kultura jest bardzo hedonistyczna a przedstawiciele rasy skupiają się na przyjemnych aspektach życia. Są świetnymi twórcami hologramów i mikstur, które działały na system nerwowy powodując silne zauroczenie.
Ubierają się tak, aby się wyróżniać. Zazwyczaj są to błyszczące ubrania o bardzo intensywnych kolorach, zawierające różne wzory i kształty.
Zazwyczaj postrzegani są jako poszukiwacze dreszczyku, którzy skupiają się wyłącznie na swoich hedonistycznych zachciankach. Pomimo pozorów i silnej empatii mogą być potężnymi wojownikami i skutecznymi wrogami.

Obrazy, część tekstów i informacje pochodzą ze stron:

http://www.gwiezdne-wojny.pl/
http://ossus.pl/biblioteka/
http://www.starwars.com/
Powrót do góry Go down
https://theblackdawn.forumpl.net
 
Rasy
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Star Wars The Black Dawn :: Forum Techniczne :: Podręcznik :: Świat przedstawiony-
Skocz do: